مجموعه Rgoje  شما را به خرید بهترین محصولات رب گوجه فرنگی دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

طرز تهیه رب گوجه خانگی که کپک نزند

آنچه دراین مقاله میخوانید...

طرز تهیه رب گوجه خانگی

شاید این سوال هم برای شما به وجود آمده باشد که طرز تهیه رب گوجه خانگی که کپک نزند چیست؟ فوت کوزه گری خاصی را باید اعمال کنید؟
شاید رب گوجه فرنگی یکی از بهترین چاشنی هایی باشد که می توان آن را در غذا های مختلف از خورش کرفس تا املت استفاده کرد. حتی برخی در خورش قورمه سبزی هم از رب گوجه استفاده میکنند. منتها متأسفانه رب گوجه های خانگی زود کپک می زنند و در نتیجه نیاز است تا روش تهیه و نگهداری رب گوجه خانگی و نیز صنعتی را بدانید که از کپک زدن آن پیشگیری نمایید. در این تاپیک ابتدا در مورد طرز تهیه رب گوجه فرنگی خانگی و سپس راه های جلوگیری از کپک زدن آن مختصراً صحبت خواهیم کرد.

طرز تهیه رب گوجه خانگی


از قدیم و الایام خانم های خانه برای تهیه رب گوجه فرنگی روش خیلی سختی را پیش رو نداشته اند. در حقیقت رب گوجه فرنگی چاشنی نیست که برای تولید آن بتوان فرمولاسیون خاصی را ارائه کرد. ابتدا گوجه هایی که از بنگاه میوه و یا از سر زمین خرید کرده اید، را باید خوب بشویید تا از آلودگی، گرد و غبار و ذرات بیمار زا در امان باشند. 
اما در همین زمان هم مهم است که شما گوجه های کپک زده و خراب را از بین گوجه های سالم خارج کنید. هر چه این کار را با دقت بیشتر انجام دهید، طعم رب گوجه فرنگی شما خوشمزه تر خواهد شد.
بعد از آن باید گوجه فرنگی ها را خرد و آب بگیرید. در روش های خیلی سنتی که دستگاه های آب گوجه گیری خاصی وجود نداشت، پس از خرد کردن، کدبانوی خانه ظرف پر از گوجه را چند روزی در آفتاب می گذاشت و درب آن را می پوشاند تا خود به خود کمی بافت گوجه شل تر شود. بعد با دست آب گوجه فرنگی را از پوست و دانه و ذرات غیر ضروری جدا می کرد. عبور از توری های مختلف هم برای صاف کردن آب گوجه مرحله بعدی می باشد. 
در نهایت قرار دادن آب گوجه فرنگی روی اجاق و رسیدن به غلظت دلخواه است. 
در حین پخت اگر کمی روغن به رب گوجه بزنید، می توانید رنگ آن را زیبا تر کرده و کاری کنید که حتی در فریزر هم یخ نزند. 

تهیه رب گوجه خانگی


راه جلوگیری از کپک زدن رب گوجه خانگی

 در انواع رب گوجه فرنگی خانگی که مواد افزودنی صنعتی را ندارد، چگونه رب گوجه فرنگی را از کپک حفظ کنیم و کاری کنیم که کپک نزند، راههای ساده ای دارد. اولین کار افزودن کمی نمک است که در زمان تهیه رب گوجه خانگی به آن افزوده می شود.
راه دیگر هم استفاده از گوجه هایی است که خودشان خراب و کپک زده نباشند. 
اگر بدانید دقیقاً درصد افزودن بنزوات سدیم چقدر است می توانید خیلی ساده از کاری کنید که رب گوجه خانگی کپک نزند. اما افرادی که اطلاعات کافی در مورد میزان استاندارد و مجاز استفاده از این ماده ندارند، ممکن است با استفاده بیش از حد در همین رب گوجه فرنگی خانگی به سلامت شما آسیب برسانند.

تهیه رب گوجه خانگی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: مجید امیری

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 09152941432

phone icon شماره تماس: 09190396178

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

email icon ایمیل: info@robgoje.ir

مجموعه Rgoje  شما را به خرید بهترین محصولات رب گوجه فرنگی دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید